Takáto pokuta ešte v histórii televíznej zábavy nebola. Vlastne celkovo slovenské televízie nikdy nedostali od Rady pre vysielanie a retransmisiu tkúto mastnú pokutu, ako to je v prípade televízie JOJ. Písal sa december 2016 a na Kolibe obdržali správu, že majú vysoliť z ich kasy 80 tisíc eur. Dôvodom bolo príliš veľa reklamy, navyše nesprávne oddelenou od zvyšku programu.
Diváci sa pritom v prípade televízií často sťažujú na množstvo reklamy, ktoré odvysielajú. O reklamných blokoch dokonca kolujú vtipy v štýle: „Pozerám reklamu a zrazu aha, preruší ju film.“ Ľudia preto čoraz častejšie prechádzajú na iné platformy ako Netflix, HBO Go a množstvo iných síce platených foriem, ale bez reklám. Jojka pritom poriadne riskovala, keď v období, ktoré sa spomína v podnete prerušila 19 krát vysielanie Novín, ktoré sú jej hlavnou spravodajskou reláciou.
Skončí na psychiatrii? Napadnutie detí má dohru! Matovič si vypočul verdikt! Bláznov treba izolovať
Tie majú približne 49 minút a môžu byť podľa zákona prerušené reklamou len raz. Napriek tomu sa Jojke stalo, že jednu reláciu rozdelila reklamným blokom aj dvakrát. „Vysielateľ prekročil časový limit dvakrát o 15 sekúnd a trikrát o 14 sekúnd,“ znelo stanovisko Rady. 80 tisíc eur teda musí zaplatiť, pretože najnovšie o tom rozhodol aj samotný súd. Ten rozhodnutie Rady potvrdil, televízii tak sťažnosť nepomohla. Krajský súd ju včera zamietol, Jojka má ešte poslednú šancu a to podanie tzv. kasačnej sťažnosti. Vyššiue pokutu ako na Kolibe v minulosti dostala len Markíza. Bolo to ešte pred 7 rokmi, keď platili v Záhorskej 100 tisíc eur za vysielanie spotov pre politickú stranu.