V prímestskom autobuse v okolí Bratislavy môžete natrafiť na šoféra pôvodom z Gruzínska alebo Uzbekistanu. Dopravca, spoločnosť Arriva, má problém na tieto pozície nájsť Slovákov.
V tejto situácii prichádzajú odborári, ktorí pre vodičov autobusov žiadajú vyššie platy a lepšie pracovné podmienky. Hovoria tiež, že zamestnávanie cudzincov problémy dopravcov nevyrieši.
„Cudzinci, ak sa už rozhodnú pre prácu vodiča, pôjdu skôr do Rakúska a Nemecka, kde môžu pracovať za lepších podmienok, pričom mnohí preferujú nákladnú dopravu pred osobnou,“ tvrdí hovorkyňa OZ KOVO Anita Fáková.
Odborári sa sťažujú na nízke platy. Vodič autobusu zarobí bežne dve tisícky
Takýto bombastický titulok odznel na smečku 15.11:2023. Aby sme rozumeli tomu čo sa nám snažia zo sme.sk nahovoriť, museli by sme dlho pátrať a ešte dlhšie rozmýšľať. Jednoducho podľa smečka tu máme kopu lenivých ľudí čo nechcú pracovať ani za 2000 euro mesačne.
Pracovný úväzok je na Slovensku 37.5 hodín týždenne. Pracuje šofér autobusu 37.5 hodín týždenne, aby mal plat 2OOO euro? Isto nie, šoféri vstávajú skoro ráno, ťahajú nekonečné nadčasy a už poobede, keď Vás vozia sú unavení, preťažení a vyčerpaní. 2000 euro ako tvrdia v smečku z kancelárie o tom ani nesnívali… Čo vedie redakciu k produkovaniu takých hoaxov je otázne.
Pravdepodobne nevzdelanosť a pohľad z kancelárie mimo reality a oblasti v ktorej by sa vedeli orientovať a pohybovať. A presne takto vznikajú neodborné bludy v podobe „renomovaných“ denníkov, webov.